torsdag 3 november 2011

30 årskris - typ

Glömde visst att uppdatera här. Man uppdaterar sig på så många andra ställen, men den här bloggen är lite av min singel-blogg, och eftersom jag inte är singel längre så glöms den bort.

Det var nog 1-års kris. Det är nog 1-års kris. Det är lite upp och ner fram och tillbaka. Men hela tiden känner jag att det är han jag vill vara med. Ingen annan. Singellivet lockar inte. Jag vill ha tvåsamheten. Jag vill ha honom och jag hoppas att han vill ha mig också.

Jag tror allt hänger ihop med av att jag lider av nån slags post-30-årskris.

Alla runt omkring mig skaffar barn och det händer så mycket. Det händer väl mycket i mitt liv också men det är just barnbiten jag fastnat på. Är det dags? När vet man att det är dags? Skulle jag palla det? Tankarna bara snurrar runt runt runt och samtidigt som sambon säger att han vill så får jag ändå känslan av att det går för fort och att vi inte borde vara där än. Men jag är ju inte 27 längre.

Men i vilket fall som helst är jag övertygad om att det kommer vara han och jag. Trots toppar och dalar. Så Ejjeliten kämpar vidare, med relationen och med mig själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läste lite omm din oro , tänk lite på att din oro syns igenom , tänk att din oro kan smitta , kanske han också blir orolig på dig

Tänk istället som Tove Janson skrev i sin dikt som blev "höstvisan" Skynda dig älska ......

Australian Business Toll Free Number sa...

Samsung tablets are full of functionalities and capabilities resembling a Desktop but in a package you can hold with your one hand. With it's portability, the price that pays is it's fragileness. So, applying for a Samsung tablet insurance would cancel your worries of your tablet getting broken/damaged.